IBS spesialprogram:

Hypnose mot irritabel tarm

Hypnoterapi begynner å bli en anerkjent behandlingsform mot symptomene ved irritabel tarm - du kan lese mer for eksempel på forskning.no.

Ved ca 50% av pasientene som utredes for fordøyelsesproblemer (smerter, diaré, forstoppelse, oppblåsthet) kan det ikke påvises organiske forstyrrelser eller betennelser. Symptomene kalles derfor for funksjonelle gastrointestinale forstyrrelser. Tilstanden kan være veldig plagsom og stå i veien for et normalt arbeids- og familieliv. Veldig ofte stilles diagnosen irritabel tarm (engelsk: IBS - Irritable Bowel Syndrome). Det antas at ca. 15% av befolkningen oppfyller kriteriene for irritabel tarm i større eller mindre grad.

(Kilde: Revenstorff & Peter, "Hypnose in Psychotherapie, Psychosomatik und Medizin" 2009)

Medvirkende årsaker for irritabel tarm kan være:

• Psykologiske faktorer (stress, angst, traumer)
  • Bakterielle eller virale tarminfeksjoner
  • Operasjoner i mage/tarmregionen
  • Matoverfølsomhet eller -intoleranser
  • Candida albicans
  • Nedsatt smerteterskel i endetarmen

IBS spesialprogram

Vi setter opp 6 timer à 90 minutter, fordelt over et tidsrom på ca. 3 måneder. Du kommer til å lære stressmestringsteknikker, og får 6 individuelle hypnoser (med opptak som du skal høre hjemme mellom timene).

Jeg bruker også teknikker som EFT, regresjon, kinesiologisk matvaretest, OldPain2Go etc - alt etter problemstillingene og forutsetningene dine.

Om du ønsker å komme i gang med IBS spesialprogrammet:

Ta kontakt for timebestilling eller en uforpliktende prat!

Send e-post